Czujnik nadrukowywany na piankę do nurkowania
10 lipca 2011, 18:20Prof. Joseph Wang z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego opracował giętkie czujniki do wykrywania podwodnych zagrożeń, np. materiałów wybuchowych lub niebezpiecznych substancji. Grubą warstwę elektrochemicznego sensora nadrukowuje się na piance do nurkowania czy surfingu z neoprenu.
MOTE – implant mózgowy mniejszy niż kryształek soli
wczoraj, 10:40Mikroskalowa optoelektroniczna elektroda bezprzewodowa (MOTE - microscale optoelectronic tetherless electrode) to implant mózgowy tak mały, że można go umieścić na kryształku soli, a jednocześnie tak wydajny, że przez rok może bezprzewodowo transmitować dane z mózgu zwierzęcia. Jego twórcami są naukowcy z Cornell University, którzy udowodnili w ten sposób, że podobne urządzenia mogą osiągać niezwykle małe rozmiary, co otwiera nowe możliwości przed implantami mózgowymi oraz całą gamą czujników integrowanych z organizmami żywymi.
Oficjalna choroba
18 marca 2008, 09:05Najprawdopodobniej już wkrótce przymusowe wysyłanie e-maili i korzystanie z komunikatora będzie uwzględniane jako zaburzenie w klasyfikacji chorób DSM-IV – donosi gazeta The Ottawa Citizen. Następne wydanie podręcznika jest przygotowywane na rok 2012. Szkic, do którego będzie można zgłaszać swoje uwagi, zostanie jednak udostępniony już w przyszłym roku.
Gry karciane tak samo skuteczne jak gra na Wii
28 czerwca 2016, 11:36Poprawiając możliwości ruchowe, proste gry karciane mogą pomóc w rehabilitacji pacjentów po udarze. Kanadyjscy naukowcy dodają, że równie dobrze sprawdzają się w tej roli jenga, bingo czy gry na konsole.
Machnij ręką, powiększ próbkę
24 marca 2011, 16:35Fiński Instytut Medycyny Molekularnej (FIMM) i firma Multitouch stworzyły mikroskop kontrolowany ruchami dłoni i palców. Połączono dwie technologie: wirtualnej mikroskopii sieciowej (WebMicroscope) i wielkoformatowego wyświetlacza wielodotykowego.
Możemy wirtualnie zwiedzać miejsce, które przez 16 000 lat widziało jedynie 50 osób.
21 kwietnia 2020, 11:46W ciągu ostatnich 16 000 lat jedynie 50 ludzi odwiedziło Dolną Galerię systemu jaskiń La Garma. Dzięki temu zachowało się tam wyjątkowe podłoże z okresu paleolitu, które od 25 lat jest przedmiotem badań paleoantropologicznych. Dzięki nowoczesnej technologii już teraz możemy zwiedzać tę wyjątkową jaskinię.
Rzeczywistość wirtualna kontra ból
24 lipca 2006, 11:57Przez ponad dekadę badano i z powodzeniem wdrażano w praktyce klinicznej metodę walki z bólem zwaną techniką dystrakcji, czyli rozpraszania uwagi. Zdecydowano się na zastosowanie dystrakcji, ponieważ uważa się, że dużą rolę w percepcji bólu odgrywają czynniki psychologiczne. Stopień zwracania uwagi na bolesne bodźce wpływa na to, jak duży ból się odczuwa.
Wirtualna wspinaczka na szczyt Everestu
19 sierpnia 2014, 06:23Organizacja charytatywna American Himalayan Foundation Sherpa Family Fund stworzyła interaktywną witrynę Everest Avalanche Tragedy, dzięki której można cyfrowo wspiąć się na Mount Everest. Fundacja chce w ten sposób upamiętnić i zebrać fundusze dla rodzin 16 Szerpów, ofiar tegorocznej lawiny. Inicjatywę wspierają Discovery oraz podróżnik Joby Ogwyn.
DARPA buduje Matriksa
8 maja 2008, 12:32DARPA (Agencja Badawcza Zaawansowanych Projektów Obronnych) ujawniła szczegóły projektu National Cyber Range. Wynika z niego że DARPA pracuje nad stworzeniem... Matriksa.
Można ćwiczyć dłonie, oszukując mózg
14 grudnia 2016, 14:23Przekonanie, że "nie wie lewica, co czyni prawica" trzeba odesłać do lamusa. Okazuje się bowiem, że lewa ręka może dobrze wiedzieć, co robi ręka prawa i się od niej uczyć. A raczej nie tyle ręka, co mózg.
